منبر مجازی استاد پناهیان

می خواهیم با هم به پناهیان و افکارش فکر کنیم

منبر مجازی استاد پناهیان

می خواهیم با هم به پناهیان و افکارش فکر کنیم

درباره وبلاگ

این وبلاگ توسط جمعی از جوانان علاقمند و شاگردان استاد پناهیان برای تفکر و تعمق در آراء و اندیشه های ایشان راه اندازی شده است. این وبلاگ برای همه است. همه می توانند برداشتهای خود از سخنان ایشان را در اینجا انعکاس دهند. مثل منبرهایش که برای همه است.

متشخص بودن(1)

سه شنبه, ۲۰ تیر ۱۳۹۱، ۰۸:۰۰ ق.ظ

گفت و گویی در مورد اهمیت متشخص بودن(1)....

ـ اگه هر یک از ما یک شب خواب امام زمان علیه السلام را ببینیم


و حضرت در این رویای صادقه بهمون بگه:

فلانی ما امیدمون تویی ها، ان شاء الله به همین زودی ها آمدیم با تو کار داریم.

ـ قبول دارید که رفتارمون و زندگیمون از فردا کلی تغییر می کنه؟ قبول دارید یا نه؟

ـ چرا این تغییر اتفاق می افته؟

ـ خدا که همون خداست، امام هم که همون امامه، ما هم که همون آدمیم....

ـ همه این موارد را هم از قبل می دانستی پس چی فرق می کنه؟

ـ همین الان بدون خواب هم اگه هر رفتار قشنگی انجام بدید می دونید امام زمان(علیه السلام) می بینه و همین آدم خوب یا خوب تر الان هم باشی آقا در عصر ظهور ازت کمک می گیره.

ـ پس چی فرق کرده که اینقدر فرق می کنید؟

ـ چرا اگه یه دختر خانومی حضرت رو تو خواب ببینه و حضرت اون جملات رو بهش بگه حجابش محکم تر میشه؟

ـ قبول دارید که حجابش محکم تر میشه؟

ـ خب حالا که قبول دارید حجاب که باید همیشه محکم باشه پس چرا بعد یه خواب و رویای صادقه اینقدر تغییر می کنه؟

ـ دلیلش اینه که من متشخص شدم، من دیده شدم، من به صورت خصوصی مورد توجه قرار گرفتم.

ـ دیگه من خودم رو با بقیه قاطی نمی کنم همه مردم شهر خراب بشن من که اون خواب رو دیدم خراب نمیشم.

ـ حالا دو تا سئوال مهم به وجود میاد که می خوام در گفت و گوی بعدی در موردش فکر کنیم.

ـ اولا اصلا به طور کلی این درسته که آدم در اثر دیده شدن آدم خوبی شود؟

ـ ثانیا دلیل اینکه با دیدن یه خواب این همه تغییر در ما به وجود میاد چیه؟

ـ کمی فکر کنیم و در گفت و گوی بعدی نظرمون رو تبادل کنیم ببینیم که جواب این دو سئوال مهم چیست.

گفت و گویی در مورد اهمیت متشخص بودن(1)/شخصیت مومن/معنویت و اخلاق/بیان معنوی5/

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی